Dag 2, 20170927: Westerlo (B) - Namen/Namur (B) 90 km

27 september 2017 - Opheusden, Nederland

Na een goede nachtrust loop ik naar beneden voor mijn ontbijt. Bij binnenkomst van de eetzaal zit daar al een hele klas scholieren (32 kinderen) van zo'n 11-12 jaar te ontbijten met 3 leerkrachten. Maw, ik was gelijk wakker! Na het ontbijt rekende ik af, alvorens ik de fiets had bepakt en een goede foto van het 'Boswachtershuis' had gemaakt (zie foto 1). Net goed en wel Westerlo te hebben verlaten, terwijl de zon mij toelachte, kwamen de eerste glooiingen mij al tegemoet. In Scherpenheuvel moest ik even een plaatje maken van de 'Basiliek' (zie foto 2 en 3). Na een aantal heuveltjes op, heuveltjes af, kom ik aan in Tienen. Bij een bekende, jawel 'Duitse' supermarkt sla ik wat eten en drinken in. Na wat gegeten en gedronken te hebben, kom ik via de akkers (zie foto 4) langs het dorp Hoegaarden, bekend om zijn bier. Van daaruit ga ik een 'Ravel' (fiets/voetpad) op, wat vroeger een spoorlijntje was, die mooi opgehoogd is, zodat deze mooi geleidelijk aan klimt en daalt, met mooie vergezichten (zie foto 4, 5 en 6). De laatste 8 km gingen heerlijk bergafwaarts (zie foto 7) het Maasdal in. Daar aangekomen leveren de volgende plaatjes op (zie de foto's 8 en 9), waarbij op de laatste foto rechtsboven de enorme en beroemde 'Citadel' van Namen te zien is. Vervolgens ga ik naar mijn hostel (zie foto 10) om me in te checken. Na een lekkere douche begeef ik me nog even naar het centrum voor de slotfoto met de 'Citadel by night' door witte lampen verlicht (zie foto 11).